Review Movie || Adele : Rise Of The Mummy

Posted by mije Minggu, 31 Oktober 2010 0 komentar

Salam. Entah tiba-tiba malam ni mood nak review movie sikit, movie yang terpilih malam ni adalah "Adele - Rise of the Mummy". Cerita ni tidak lah menarik mana tapi boleh lah layan dan banyak unsur-unsur kelakar nye. Tergelak-gelak tengok cerita ni. Movie ni sebenarnya dipetik dari sebuah komik yang bertajuk "The Extraordinary Adventures Of Adele Blanc-Sec by French writer/artist Jacques Tardi"

Ok cerita dia macam ni, ia mengisahkan pengembaraan seorang perempuan yang bernama Adele Blanc-Sec untuk mencari doktor kepada Firaun Ramsee II. Tujuan nya adalah untuk menyembuhkan adik(kembar) dia dari koma.

Ni lah mumia yang adele curi..

Pada masa yang sama juga seorang professor telah menghidupkan seekor dinasour yang dikenali sebagai pterodactyl di Paris, iaitu tempat Adele menetap. Ganas juga lah dinasour ni. Tapi Adele berjaya menundukkan Pterodactyl untuk menyelamatkan professor yang akan menjalani hukuman gantung atas sebab membela Pterodactyl. Walaubagaimanapun, professor tersebut meninggal setelah berjaya menghidupkan mumia yang dibawa balik oleh Adele.

Tapi malangnya, mumia yang dibawa balik oleh Adele bukan lah doktor kepada Firaun Rammsee II tapi seorang ahli Fizik tapi dengan kuasa yang ada, dia berjaya menghidupkan mumia-mumia yang lain. So, dia berjaya mencari doktor tersebut dan berjaya menyelamatkan adik Adele.

Emm lebih kurang macam tu lah cerita dia. Kalau nak rate tu, rasanya 4/10 je kot..Ada agedan-adegan yang membosankan sikit. So, korang pandai-pandai lah menilai nanti. Okey..tata dan Selamat menonton kepada ynag ingin menonton..huhu..

Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar