Video Kejadian Ribut Yang Melanda Bandar Kuala Terengganu

Posted by mije Rabu, 28 September 2011 0 komentar
Salam semua. Sesungguhnya kuasa Allah S.W.T itu amat dahyat. Ribut yang melanda Bandar Kuala Terengganu semalam (27 September 2011)yang hanya mengambil masa 5 minit telah menumbangkan banyak pokok dan kerosakan harta benda di sekitar bandar Kuala Terengganu.

Semasa kejadian mijie dalam perjalanan ke Bandar Kuala Terengganu untuk membeli hadiah untuk kawan. Mijie keluar rumah dalam pukul 8.45 malam, keadaan masih ok, tak ada tanda-tanda untuk hujan@ribut. Mijie ambil kawan di Chendering dalam pukul 9 malam, time tu pun belum hujan lagi.

Perjalanan sampai di simpang 4 batu buruk, time tu hujan dah mula turun. Sampai je dekat simpang 3 hadapan Hospital Sultanah Nur Zahirah dalam pukul 9.15 hujan lebat dan ribut mula melanda.

Sampai je di Bulatan Ladang, ribut dah berhenti tapi hujan masih turun. Bayangkan jarak antara Hospital Kuala Terengganu dengan Bulatan Ladang jauh mana?. Rasanya lebih kurang 5 minit. Tapi dalam masa 5 minit tersebut. Banyak pokok tumbang, signboard tepi-tepi jalan terbalik dan kerosakan harta benda. Ada juga kereta yang di hempap pokok.

Kerosakan yang paling ketara adalah di Taman Shah Bandar, sekitar Bandar Kuala Terengganu dan Pantai Batu Buruk.

Alhamdulillah setakat ni tak ada dengar lagi nyawa yang terkorban. Harap-harap tak ada lah ye.








Alhamdulillah syukur sebab mijie terselamat daripada kejadian buruk yang berlaku pada malam tadi. Harap-harap kita sentiasa berdoa supaya dapat mengelakkan perkara-perkara buruk berlaku.
Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar