Amaran !!! Berhati-hati dengan kertas belakang cermin kereta

Posted by mije Jumat, 18 Februari 2011 0 komentar
Assalamualaikum. Ni adalah tektik terbaru(entah2 dah lama kot) untuk pencuri mencuri kereta anda. Ini bukan gurauan tapi anda perlu lebih berhati-hati tentang hal ini.


Seorang perempuan berjalan menghampiri tempat parking, kemudian membuka pintu dan masuk kedalam kereta. Kemudian start kereta, bila melihat cermin pandang belakang(bukan pandang depan) untuk mengundur, dia ternampak sehelai kertas ada pada cermin belakang keretanya.

Kemudian, dia turun dari kereta untuk membuang kertas tersebut, tapi apabila sampai di belakang kereta, alangkah terkejutnya apabila tiba-tiba beberapa orang lelaki keluar dari tempat persembunyiannya lalu membawa kereta terus melulu laju.

Bukan setakat hilang sebuah kereta kesayangan, malah beg tangan, handphone, makeup dan sebagainya yang ditingggalkan dalam kereta turut hilang. So, semua identiti kita dapat dikesan oleh pencuri tersebut termasuk alamat rumah dan lebih malang lagi jika kunci rumah juga berada dalam beg tangan tersebut. Kecewa kan??

So, untuk mengelakkan kejadian ini berlaku, anda tidak perlu buang segera kertas tersebut tetapi buang bila dah jauh dari tempat parking dan apabila anda rasa tempat tersebut selamat.

Kreativiti pencuri makin canggih, so kita kenalah beringat supaya dapat mengelakkan terjadi sesuatu yang buruk. Tak kira samada perempuan atau lelaki, pencuri tak pilih bulu kan.

" AMARAN DARI PIHAK POLIS - BERHATI2 PADA KERTAS YANG MELEKAT PADA CERMIN BELAKANG KENDERAAN ANDA "
Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar