Preview Rahsia Buat Duit Raya

Posted by mije Minggu, 15 Agustus 2010 0 komentar
Assalamulaikum dan salam ramadhan. Alhamdulillah, dalam kesibukan masa yang terhad ini, saya telah berjaya menghabiskan pembacaan  sebuah ebook “Rahsia Buat Duit Raya Dibongkar” yang ditulis oleh Saudara Khairul Fadhli.

Ebook ini amat menarik bagi saya kerana ia mempunyai banyak perkara-perkara asas yang perlu saya tahu sebelum memulakan perniagaan internet. Penerangan yang dilakukan adalah amat ringkas dan mudah untuk difahami. Ia mengandungi 5 topik penting iaitu :-


1 – Langkah Pertama.
2 – Idea Produk.
3 – Teknik Promosi.
4 – Modal.
5 – Senarai Semak.

Melalui pembacaan ini, saya telah mendapat sedikit idea untuk memulakan perniagaan internet. Yelah, takkan baca satu ebook dan boleh jadi pakar kan. Jutawan Internet pun telah menghabiskan duit beratus-ratus, bahkan beribu-ribu ringgit untuk berjaya.

Lagipun saya masih lagi dalam proses belajar dan banyak perkara lagi yang perlu dipelajari. Sekurang-kurangnya sekarang saya boleh mempraktikkan sedikit demi sedikit. Itu pun sudah memadai. (kalau ada yang expert mengenai perniagaan internet membaca blog saya, boleh bantu kan, hehe).

Disamping itu juga, baru saya tahu yang sebenarnya banyak peluang yang boleh dilakukan untuk berjaya dalam bisnes internet dan yang paling penting perlu sedikit usaha, Kalau ada program “Hanya duduk dirumah, goyang kaki, duit masuk” itu adalah program yang 100% menipu.

Agak mustahil untuk mereka memberi duit dengan begitu mudah sekali kan. Kalau Multi Level Marketing(MLM) pula kena cari downline untuk berjaya. Memang ada MLM yang memenuhi tuntutan syariat, tapi kena pandai-pandai cari lah.

Dari segi harga pula, rasanya amat berpatutan dengan ilmu yang saya dapat. Apa salah keluarkan sedikit duit untuk ilmu yang bermanfaat dan ibarat melabur untuk masa depan kan. Kalau topup RM30 sebulan boleh beli, takkan ebook ni tak boleh beli kan. Dan paling penting jika ada masalah boleh terus email kepada penulis ataupun call/sms, pasti akan dibalas jika beliau tidak sibuk.

Ya, betul seperti saya kata tadi, tidak semestinya dengan membeli ebook ini anda akan terus berjaya tetapi sekurang-kurangnya anda mendapat sedikit ilmu dan mendapat idea untuk memulakan perniagaan internet ditambah dengan usaha yang dicurahkan.

Ok setakat ini sahaja preview dari saya, saya tidak memaksa untuk anda membeli ebook ini, sekadar berkongsi pengalaman setelah membaca kesemua ebook ini. Jika ada salah dan silap harap dimaafkan, saya budak baru belajar TETAPI tak mustahil suatu hari nanti akan berjaya mencapai apa yang diingini samada dalam dunia internet mahupun kerjaya saya sebagai programmer. Aminn.. .=)

Note : Klik sini untuk maklumat lanjut atau untuk membuat tempahan. Tapi sebelum klik, pastikan anda perrlu clear cookies/history browser anda terlebih dahulu. Cara clear cookies :-

Mozilla Firefox ==> Tools => Clear Recent History => Time range to clear => select Everything => Clear Now.

Google Chrome ==> Klik “spannar” pada sebelah kanan atas => Option => Pilih tab  Under The Hood => Clear Browsing Data => Tips semua kecuali Clear Save Password dan Select Everything => Clear.

Internet Explorer ==> Tools => Internet Options => Tab General => Delete Browsing History => seperti yang di atas.

*Cara ini juga boleh melajukan loading internet anda.
Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar