Sibukkah aku sekarang???

Posted by mije Sabtu, 14 Agustus 2010 0 komentar
Assalamualaikum dan Salam Ramadhan. Pertama sekali, saya ingin memohon maaf jika saya tidak membalas kunjungan, tag, award dan pertanyaan korang. Kesibukan sebagai seorang "blogger" separuh masa amat membataskan masa yang ada.

Pada Bulan Ramadhan, seharusnya meluangkan lebih banyak masa dan mengambil peluang dengan sebaik-baiknya untuk beribadah kepada-Nya dengan mengurangkan aktiviti berblogwalking. Bulan Ramadhan adalah sebaik-baik bulan dan terdapat satu malam didalam bulan Ramadhan adalah lebih baik daripada seribu bulan, so, tersangat rugi kalau tidak merebut peluang ini.

Namun, persahabatan antara blogger juga tidak akan saya abaikan walaupun hanya seketika. So, perlu membahagikan masa yang ada dengan sebaik-baiknya kerana masa itu lebih berharga pada bulan Ramadhan. Malam ni adalah malam ke-5 kita berterawih, rasanya masa yang berlalu begitu cepat kan.

Selain itu, sebagai pekerja atau lebih spesifik sebagai seorang programmer memerlukan rehat yang secukupnya untuk menghasilkan kerja yang berkualiti dan mencari idea untuk menyelesaikan masalah-masalah yang wujud, dan sekarang adalah masa paling sibuk memandangkan kerja perlu disiapkan sebelum balik kampung pada 27hb Ogos ni. Hanya 2 minggu lagi. Lama ke 2 minggu tu??. Rasanya 2 minggu hanya sekejap sahaja. Pejam celik pejam celik dah sampai 2 minggu kan. 

Kalau dulu, saya cuba curi sedikit masa untuk aktiviti berblogwalking masa kerja tetapi sekarang lebih fokus kepada kerja yang dilakukan dan masa rehat pula saya menggunakan waktu rehat yang sebetulnya dengan memejamkan mata sekejap(kata lain tidur sekejap.~hehe~) ataupun melihat pemandangan diluar office. Ya, kita akan merasa letih jika memandang screen laktop lebih lama. Sebaik-baiknya rehatkan mata setiap 2 jam mengadap screen laktop atau komputer. 

Tambahan lagi, internet disini buat hal lagi, baru semalam dapat online setelah sekian lama bermasalah, saya pun tidak pasti apa puncanya.  Rasa lebih seminggu tak dapat connection. Tension betul. Hilang terus mood berblog. ~huhu~..

Tidak dinafikan, jika kurang berblogwalking ni, trafik pun kurang tapi alhamdulillah tetap dapat UV minimum 100 sehari tanpa blogwalking. Apa-apa pun terima kasih kat korang semua yang sudi jenguk blog saya yer..InsyaAllah saya mencuba untuk membalas jejak korang yer. Don't worry be happy dan Selamat Berpuasa dan jangan ponteng2 tau..~hehe~.
Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar