Saya Blogger Terengganu

Posted by mije Selasa, 28 Desember 2010 0 komentar
Assalamualaikum. Salam blogger semua, sape-sape yang rasa diri nya berasal dari Terengganu kite. Ayuh kita ramai-ramai memeriahkan lagi dunia blogger ni dengan menyertai Kategori Sahabat Blogger Mengikut Negeri yang direka oleh Blog Pilihan Malaysia(BPM). Untuk lebih lanjut, jom tengok kat sana.

Ok. meh mijie perkenalkan diri mijie dulu, sebab dalam syarat ada tertulis bende nie. Nama manja mijie nie, tak lain dan tak bukan memang mijie sejak dari dulu lagi. Kalau ubah rasa tak sesuai pulak. Tapi siti syorkan mijie guna nama MijieSenyumSokmo sebab asal Terengganu. Senyum Sokmo kan trademark negeri Terengganu. hehe.


Status mijie sekarang adalah single yang bermaksud belum berkahwin dan masih belum ada persiapan untuk berkahwin sebab rasa diri ini masih muda. Kursus kahwin pun belum ambik lagi. Tapi sebenarnya dah ramai kawan mijie sudah berkahwin tapi yang perempuan jelah, yang lelaki belum ada lagi kot. Yelah lelaki kan yang kena tanggung isteri. Besar tangungjawab tu..

Kalau nak hubungi mijie nie senang je. Taip http://mymijie.blogspot.com, pastu klik kat icon merah kat sebelah kanan tu. Confirm mijie ade kat stu. Cari lah kalau jumpa..haha. Kalau nak lagi rapat sila klik like kat sebelah kanan tu yer dan nak rapat lagi silalah add YM mijie di mijie0512@yahoo.com

Tempat mijie duk sekarang adalah Kuala Terengganu, dalam 10KM dari Bandaraya Warisan Pesisir Air. Tempat yang paling menarik sini adalah offcourse lah pantai kan. Nama dah bandaraya warisan pesisir air. Tapi mijie kurang lepak kat pantai nie..Pulau Kapas pun pernah pergi sekali dengan family, best juga keadaan disana dengan udara yang nyaman dan tenang. Nak lepaskan tension boleh lah g sana. Bukan lama pun, dalam 15 je dari jeti Pulau Kapas tu. 

Selain tu tempat menaik seperti Pulau Redang, Bukit Puteri pun ok. banyak khazanah tau, Muzium Negeri, muzium yang terbesar di Asia tau. Tapi yang pelik kan. Terengganu ni, ada sesetangah pulau yang berada di darat contohnya Pulau Kambing, Pulau Rusa, dan lupa pulak..Hehe. Memang banyak lah. Tapi ni sebenarnya nama kampung. Entah macam mana boleh letak nama macam tu kan. Hehe


Makanan yang paling popular sini adalah kepok lekor, kepok lekor yang mijie selalu beli adalah kat Kelulut kedai 008, Ala kedai yang warna kuning tu, kalau dari Kuantan ia duk belah kiri.  Best jugak kepok sini. Kalau korang datang sini jangan lupa beli yer. Hehe.. Siap promote lagi nie.. Nanti dapat kepok free mijie nie..Hakhak..
Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar