Cara Untuk Mendapat Backlink?

Posted by mije Sabtu, 12 Juni 2010 0 komentar
Salam. Seperti Entry mijie sebelum ini, Tips Tingkatkan Trafik. Exchange link adalah salah satu cara yang paling mudah untuk mendapatkan backlink tapi adakah cara anda exchange link itu betul untuk mendapatkan backlink ??.

Kebanyakkan blogger meletakkan link exchange dalam ruangan post termasuk juga mijie. ~hehe~. Maksudnya adalah menyediakan satu ruangan post khas untuk exchange link. Tetapi setelah membaca article Exchange Link - Pro dan Kontra, baru mijie tahu yang exchange link menggunakan ruangan post ataupun
mister linky kurang berkesan dan tidak memberi apa-apa backlink. Untuk mengetahui samada kenyataan itu betul ataupun tidak. Mijie telah menggunakan SEO Tools : Reciprocal Link Check. Dan mijie mendapati keputusan nye seperti dibawah.

Mula2 mijie juga agak pelik sebab kenapa yang pertama merah menunjukkan Reciprocal Link Not Found manakala yang kedua pula hijau menunjukkan Reciprocal Link Found. Sedangkan semua telah membuat exchange link dengan mijie. So, mijie telah menyemak di kedua-dua blog tersebut. So, result yang mijie perolehi adalah seperti dibawah :-

Ni adalah result yang diperolehi dari blog yang pertama. Beliau meletakkan link blog mijie pada ruangan post untuk exchange link.

Dan yang ni pulak adalah dari blog yang kedua. Beliau meletakkan link blog mijie pada sidebar.

So, sekarang terbukti bahawa exchange link menggunakan ruangan post tidak memberi backlink kepada kedua-dua belah pihak. Ok Stop. Mijie tak nak mengulas lebih2, nanti tersilap info pulak maklumlah mijie ni bukannya otai dalam dalam dunia blogger, just berkongsi ilmu apa yang mijie tahu. Kalau ada apa2 silap tolong betulkan yer.

Setelah itu, mijie telah meletakkan link yang berada di dalam menu Exchange Link ke dalam list Exchange Link pada sidebar blog mijie, So, kepada yang telah exchange link dengan mijie sebelum ni jangan risau yer..Confirm warna hijau melainkan link blog mijie tiada dalam blog korang dalam sidebar jugak~hehe~.

*Screen shot yang pertama mijie kaburkan untuk mengelakkan daripada tersinggung perasaan mana2 pihak.
*Maaf yer tuan empunya blog, mijie screen shot sekejap yer. Jangan marah. Nanti cepat tua.~hihi~
Adsense Content. bottom of article

0 komentar:

Posting Komentar